Fri frakt på alla beställningar över 600kr, annars är frakten 79 SEK.
Detta gäller endast svenska adresser.
Vid beställning hos Lundins Skor webshop så accepterar du de allmänna villkoren.
Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.
Alla varor gäller så långt lagret räcker. Det går alltid att maila om något är slutsålt för att se om det går att beställa från underleverantör.
Observera att lagerstatus inte alltid stämmer eftersom vi har två-tre befintliga butiker. Ibland hinner vi inte ta bort eller lägga till produkter. Du kan därför alltid kontakta oss och dubbelkolla om en storlek som visar sig vara slut finns tillgänglig, eller är på väg tillbaka till lagret i form av retur.
Vi erbjuder betalning med Svea, swish eller bankgiro.
Lundins Skor erbjuder Svea med olika betalningsmöjligheter som alternativ.
Ert köp sker via Svea Checkout, där kan du välja mellan faktura 14 dagar, kortbetalning eller direktbetalning.
Inga avgifter tillkommer.
Vid köp anger ni ert personnummer och en kreditupplysning görs direkt online.
Allt sker över en säker anslutning via Svea.
Vill du betala med bankgiro eller Swish så kontakta butiken per mail eller telefon. Då får du ett kassakvitto. Skriv till info@lundinsskor.se eller ring till 072-3103931.
När köpet är slutfört skickas en orderbekräftelse ut via e-post.
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta från förfallodagen och vid eventuell påminnelse debiteras en lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr.
Väljer du Klarna så är det via dem du sköter kontakten angående betalningsdatum mm. Till exempel om du vill förlänga tidsperioden då du vill byta en vara eller göra en retur. Det är kundens ansvar att kontakta klarna så att kunden slipper påminnelseavgifter.
Frakt inom Sverige
Gratis frakt vid beställningar över 600 kr, annars är frakten 79 kr.
Det är viktigt att ditt mobilnummer är korrekt, eftersom aviseringen angående din beställning och spårningsnummer går dit.
Vi kan inte välja vilket ombud paketet levereras till, detta sker automatiskt.
Om ditt paket är skadat när du hämtar det hos ditt ombud, vänligen kontakta ombudet angående incidenten och fotografera paketet med eventuella defekter. Kontakta butiken omgående.
Orderbekräftelse
När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse till din e-post. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse så kontrollera din skräppost. Finns inte orderbekräftelsen där så har du troligen skrivit i fel mailadress vid beställningstillfället. Kontakta oss omgående för att korrigera detta.
I orderbekräftelsen finns information om din beställning. Kontrollera din orderbekräftelse och kontakta oss på Lundins Skor via mail om något är oklart eller inkorrekt. Kontrollera noggrant att mobilnumret stämmer, då aviseringen från fraktbolaget skickas till det numret.
Du får därefter en bekräftelse att transporten är beställd och du kan följa ditt paket med hjälp av en unik spårningskod.
När paketet är packat så skickar vi en notifikation till Svea och du får följaktligen en betalningsbekräftelse från dem. Fram tills bekräftelsen är betalningsbeloppet reserverat.
Leveranstid är mellan 2-7 arbetsdagar.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Paket som ej hämtas ut debiteras med en kostnad på 300 kronor som är butikens kostnad från fraktbolaget och Svea. Paket ligger hos ombud i två veckor.
Var alltid noga med att skriva in rätt mobilnummer, då du får all information om din beställning via sms. Om du trots allt inte fått en avisering på mobilen, så kommer det så småningom en påminnelseavisering till din brevlåda.
Retur
Du har två veckor på dig att returnera ditt paket.
Vid retur står du själv för returkostnader. Tänk på att det ska vara spårbart, då du som kund står för att paketet kommer fram till butiken.
Du kan skicka spårbart till butiken med vilket fraktbolag som passar dig.
Du är själv ansvarig för returen tills det att paketet nått butiken.
Du har alltid 14 dagars returrätt.
Varan ska skickas tillbaka oanvänd och packad i originalkartong. Du kan lägga kartongen i en vanlig plastpåse om du inte har något annat. Sätt aldrig adresslappar på skokartongen som förstör kartongen. Ingen kund vill ha en ny sko med en kartong som är tejpad och förstörd. Respekteras inte detta debiterar butiken 100 kr för en obrukbar kartong.
Använd returblanketten du fått med i paketet. Om den försvunnit så skriv bara dina uppgifter på ett papper så vi vet vem och varför varan returneras.
Fyll alltid i orsaken till varför du har returnerat produkten.
Om du behöver ändra ditt förfallodatum på grund av retur, så är det ditt ansvar att kontakta Svea.
För att återbetalning av returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i oförändrat skick. Den får alltså inte vara använd. De returer som inte går igenom dessa krav kommer att debiteras med en kostnad beroende på varans skick.
Du kan prova skorna, men ej använda dem. De ska förpackas väl, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.
Byte
Om du vill byta till en annan storlek eller färg, gå då in på vår webshop och gör en ny beställning. Varan du returnerar makuleras när den kommit tillbaka till butiken och fakturan hos Klarna regleras.
Reklamation eller felleverans
Om det är fabrikationsfel på varan så kontakta oss via mail eller telefon, så löser vi det på bästa sätt.
Reklamationen kan däremot inte gälla sånt som skoskav. Skorna får först provas hemma i lugn och ro. När skorna börjat användas utomhus är varan godkänd av kunden. Eventuella reklamationer angående passform och funktionalitet är inte giltiga längre.
(Reklamation eller garantin vid förslitningsskador gäller givetvis ej.)
Vid fellevererad vara eller en reklamation vänligen kontakta butiken. Då skickar vi en returblankett till dig där du fyller i orsaken till retur eller reklamation. När vi fått varan återsänd makulerar vi beställningen hos Klarna eller skickar ett byte.
Returen skickas till:
Lundins Skor
Lilla Torget 2-4
072-3103931
Info@lundinsskor.se