Fri frakt på alla beställningar över 600kr

Varukorg

Användarvillkor

Villkor och info hos Lundinsskor skor ( läs innan beställning)

Gratis frakt över 600 Sek på slutfakturan, annars är frakten 79 Sek.

Detta gäller endast svenska adresser. Övriga länder se nedan.

Vid beställning hos Lundinsskor webbshop så accepterar du de allmänna villkoren.
Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara
över 18 år för att få använda Klarnas betalsystem. Väljer du Klarna så läs deras villkor innan beställning.
Alla varor gäller så långt lagret räcker. Det går alltid att maila om något är slutsålt för att se om det går att beställa från underleverantör.
Observera att lagerstatuset inte alltid stämmer eftersom vi har två-tre befintliga butiker. Ibland hinner vi inte ta bort eller lägga till. Du kan därför alltid kontakta oss och dubbelkolla om en storlek som visar sig vara slut finns eller är på väg in i retur.
Betalning Klarna, swish eller bankgiro.
Lundinsskor har Klarna med olika betalningsmöjligheter som alternativ.
Ert köp sker via Klarna Checkout, där kan du välja mellan faktura 14 dagar, kortbetalning eller direktbetalning.
Inga avgifter tillkommer.
Vid köp anger ni ert personnummer och en kreditupplysning görs direkt online.
Allt sker över en säker anslutning via Klarna.
Vill du betala med bankgiro eller Swish så kontakta butiken per mail eller telefon. Då får du ett kassakvitto. Skriv till info@lundinsskor.se eller ring till 072-3103931
När köpet är slutfört skickas en orderbekräftelse ut via epost.
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta från förfallodagen och vid eventuell påminnelse debiteras en lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr.
Väljer du Klarna så är det via dem du sköter kontakten angående betalningsdatum mm. Tex om du vill förlänga ditt datum då du byter varan eller skickar tillbaka. Det är kundens ansvar så att kunden slipper påminnelse avgifter.

Frakt inom Sverige

Gratis vid order över 600 kronor annars är frakten 79kr

Viktigt att ditt mobilnummer stämmer eftersom aviseringen kommer dit.

Vi kan inte välja ombudet, det går automatiskt.

Om paketet är skadat när du hämtar ut hos ombud så meddela ombudet detta och fotografera paketet och även varan om det är skador på den. Kontakta butiken omgående.

Orderbekräftelse

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Om du inte fått någon orderbekräftelse så kontrollera din skräppost. Finns det inte där så har troligen mailadressen varit fel.

I orderbekräftelsen finns information om din beställning. Kontrollera din orderbekräftelse och kontakta oss på Lundinsskor via mail om något är oklart eller inte stämmer! Kontrollera att mobilnumret stämmer då aviseringen från fraktbolaget kommer dit.

Du får sedan en bekräftelse att transporten är beställd och där du kan följa ditt paket.

När paketet är packat så skickar vi OK till Klarna och du får då bekräftelse från dem. Fram till dess är pengarna bara reserverade.

Leveranstid är mellan 2-7

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Paket som ej hämtas ut debiteras med en kostnad på 300 kronor som är butikens kostnaden från fraktbolaget och Klarna. Paketet ligger hos ombud i två veckor.

Var alltid noga med att skriva rätt mobilnummer då du får informationen om ditt paket via sms, om du trots allt inte hämtat då så kommer det alltid slutligen en avi med posten.

Retur

Du har två veckor på dig att returnera.

Vid retur står du själv för returkostnaderna. Tänk på att det ska vara spårbart, då du som kund står för att paketet kommer till butiken.

Du kan skicka spårbart till butiken med vilket fraktbolag som passar.

Du är själv ansvarig för returen tills paketet nått butiken.

Du har 14 dagars returrätt.

Varan ska skickas tillbaka oanvänd och packad i orginalkartong. Du kan lägga kartongen i en vanlig Ica- kasse om du inte har något annat. Sätt aldrig adresslappar på skokartongen som förstör kartongen. Ingen kund vill ha en ny sko med en kartong som är tejpad och förstörd. Respekteras inte detta debiterar butiken 100 kr för obrukbar kartong.
Använd returblanketten du fått i paketet. Om den försvunnit så skriv bara dina uppgifter på ett papper så att jag vet vem och varför varan returneras.

Fyll alltid i varför du returnerat.

Om du behöver ändra ditt förfallodatum pga retur så är det ditt ansvar att kontakta Klarna.

För att återbetalning av returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i oförändrat skick. Den får alltså inte vara använd. De returer som inte går igenom dessa krav kommer att debiteras med en kostnad beroende på varas skick.

Du kan prova skorna, men ej använda dem. De ska förpackas väl, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.

Byte

Om du vill byta till annan storlek eller vara så gå in och gör en ny beställning. Den du returnerar makuleras när den kommit till butiken och fakturan hos Klarna regleras.

Reklamation eller felleverans

Om det är fabrikationsfel på varan så kontakta oss via mail eller telefon, så löser vi det på bästa sätt.
Reklamationen kan däremot inte gälla så som skoskav. Skon får först provas hemma i lugn och ro när skon börjat användas är varan godkänts av kunden.

(Reklamation eller garantin vid förslitningsskador gäller givetvis ej.)

Vid fellevererad vara eller en reklamation kontakta butiken. Då skickar vi en returblankett till dig och när bi fått varan åter makulerar vi beställningen hos Klarna eller skickar ett byte.

Returen skickas till
Lundinsskor